Rockstar

Måndag
Vi åkte bussen från skolan klockan 08.00, då körde jag och Emelie norsk-karaoke (?)  ganska länge. När vi kom fram till Borlänge stannade vi och åt på MAX! ;) Efter det åkte vi på framtids museet, det var en as cool maskin där som man pratade i, så den sa allt man sa baklänges, haha det var en tant som blev sur på oss för vi sa vissa ord baklänges så dom uttalades rätt. När vi hade varit där i några timmar så åkte vi och Shoppade på Kupolen, jag hittade inget då. När alla var trötta och vandrarhemmet hade öppnat åkte vi dit och checkade in ;)
Jag, Anna, Sofie och Towa trodde att vi skulle få bo själv eftersom vi inte hade kommit med några från klassen, men inte då.. vi fick bo med två byggarbetare, det gick ganska bra, men kul hade vi iallafall! :D
På kvällen gick vi runt i allas lägenheter sen när vi skulle gå och sova så var alla lite hungriga så vi satt oss på toaletten och åt kvällsfika. Sen spelade vi finns i sjön tills vi somnade!
Tisdag
Tisdag morgon var det väckning halv åtta, då gick vi upp och åt frukost sen åkte vi bussen klockan 09.00 till falu koppargruva. Det var fan det värst jag har varit med om nästan, det första hon gjorde när vi kom ner i grottan var att berätta en "spök historia" om gruv-frun. Sen kom vi till något hål som var 280 meter djupt typ, då fick jag lite halvt panik men då gjorde jag som marcus sa att jag skulle göra, tänka : Boll....Boll...Boll ;) haha då fungerade det faktiskt!
När vi typ var i mitten släkte hon ner alla elektriska lampor i gruvan och hade ett brinnande ljus tänt, hon sa att vi skulle tänka att vi var gruvarbetare som hade en fackla som vi tappade och allt blev mörkt, Då släckte hon ljuset och alla skreck, det var skit läskigt.
Efter gruvan drog vi till Kupolen igen och handlade lite, jag köpte en tunika, en ring och ett par 12 cm klackskor! ;)
Sen åkte vi till badhuset och var där till klockan åtta, det var as roligt där :D
Vi gick tillbaka till lägenheterna var ute lite sen gick vi och la oss, haha det var den rooooligaste kvällen av dom alla, Sofie var på toan i bara underkläder och anna stod lika så i dörr öppningen, då kom byggarbetaren ut och haha, då blev det fart på Anna, hon hoppade ner i sängen och bara skrek! jag har aldrig skrattat så mycket!
Onsdag
Vi vaknade och såg att vi inte alls bodde ensamma, det bodde visst 2 byggjobbare där, inte bara 1 och i rummet brevid oss bodde det en gubbe ;) haha vi som trodde det bara var en som bodde där men ovanligt mycket magproblem så att han måsta gå på toan hela tiden, men så var det inte ;)
Sen städade vi ur och sedan åkte vi till Gävles järnvägsmuseum.Det var väl sådär, hade raden varit där en gång i sexårs men ändå ;)
Efter det åt vi på taco bar ♥ sen gick vi och shoppade då handlade jag 2 linnen och två ljus-stakar. När vi åkte hem kollade vi på film i bussen, sen sov vi!
Tack för 3 super roliga dagar, även fast vi bodde i ett ghetto så hade vi riktigt roligt!
Bilder kommer någon annan dag

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jaa de var verkligen super kul och våran norska karoke är var bäst!! :D <33

2010-04-21 @ 19:50:22
Postat av: SVAR

haha ohja, jag tror alla som lyssnade tyckte att det var underbart ! :) <3

2010-04-21 @ 20:20:17
URL: http://linneajjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0