Spanjor - veckan!

Onsdagen den 17 klockan 06.00 kom deras buss till ljusdals station. Jag och Frida var jätte nervösa när vi började gå till bussen. När vi kom fram så stod vi bara där, vi visste inte vem Carmen var! haha så Lisa fick hjälpa oss. När vi kom hem åt vi lite frukost sen packade hon upp och vi startade wii spelet. Klockan 11 åkte vi till skolan och där fick vi mat och semlor sen fick vi hjälpa dom med fakta om Ljusdal/ Sverige tror jag ;)
Efter skolan Åkte vi hem till Fanny med Emelie och Claudia. Jag och Emelie fick sitta i bagageluckan ända till tallåsen, vi satt där och pratade om hundar, haha vi tyckte så synd om dom för vi fick inte plats. Aja, men hemma hos Fanny kollade vi på en spansk film och fikade lite. Sen på kvällen åkte alla på Järnvägs för att äta. Hahah det var ganska pratigt men det är klart när det sitter över 20 tonåringar där ;) Efter vi hade ätit åkte jag, emelie, frida, fanny, claudia och carmen hem till Frida, där åt vi chips/godis och satt vi datorn. På torsdagen åkte vi till Kläppa fritidsgård. Där sjöng vi singstar och spelade innebandy sen gick vi upp till slotte gymnasiet, där var vi med på två spanska lektioner. Efter det gick alla vi och fikade. På kvällen beställde alla med pizza och åkte till skolan där vi kollade på filmen Rec* den var sådär, sen när vi skulle åka hem var det en tjej som tog av sig byxorna. Haha dom var helt galna!
På fredagen åkte vi på Ljusdals bibliotek, där fick dom typ gå runt och kolla i tidningar, men vi har varit där så många gånger så jag, fanny och frida lekte på barnavdelningen ist ;)
lite senare kom det en buss som körde oss till Kajvall. Där åkte vi madrass och sånt. Jag, fanny och Frida skulla hjälpa en som heta Victor att åka skidor. Men det gick inte så bra, han hade verkligen INGEN ballans ;) VI fick dra upp han om han ramlade och han måsta hålla i oss hela tiden, men det är klart. Det var ju första gången han åkte. Men efter att han kom ner för backen så kunde han faktiskt åka liften med, eller jag och frida fick hålla i honom, sen skriker fanny att han måsta släppa och jag visste inte var det heta på engelska så jag skrek " MEN HUR SÄGER MAN SLÄPP LIFTEN PÅ ENGELSKA DÅ?" haha ingen visste men fick fick av han ändå.  Han sa sorry, thank you och I love you hela tiden ;) haha.
På kvällen badade vi tunna och det var några Spanjorer som åkte madrass i bikini och en ramlade av och skrapade upp hela ryggen.. När vi skulle sova så blev vi tyvärr våldsbesökta av några spanjorer som kastade snöbollar och sparkade på våran dörr, det var verkligen störande för klockan var runt tolv på natten och vi var svintrött, våran spanjor pratade med sin mamma i telefon då och sa : det är inte krig ", fast på engelska ;)
haha. På Lördagen åkte vi hem vid åtta på morgonen sen klockan tio åkte vi till Gävle för att shoppa, det var jätte roligt på tågresorna hem och tillbaka!  Vi ville lära oss Dirty- spanska från Victor men det ända han sar var typ Amigos, grattis och idiot?.. ;)
När vi kom hem åt vi lite sen åkte vi hem till Emelie och sjöng karaoke! Vi hade verkligen jätte roligt då. Vi pratade mer med våra spanjorer än vad vi hade gjort på hela veckan tror jag ;)
På söndagen åkte vi på skästra markand men den var sämst, så vi åkte hem till Emelie och kollade på bandy SM tror jag och hammarby  vann! :D :D
Sen gick vi hem och åt, då kom Hanna, Alice och José hem till mig. Sen innan vi skulle gå upp till emelie igen kom Marcus, Josef och Victor också! När vi kom till Emelie sjöng vi Karaoke igen och knöppte kort m.m :)
På måndagen åkte vi till Järvzoo, alla djuren var framme förutom Björnarna. Dom sprang till och med efter oss ! :O Jag har aldrig sett så många djur på järvzoo någon gång, men det var väl bara för att spanjorerna var med som dom var framme ;) På kvällen var det avslutnings middag, alla spanjorer fick vintegatan tröjor som vi skrev våra namn på. Det var jätte många som grät innan vi skulle åka. Och José ville ha ett party, han ville att alla skulle tillbringa dom sista timmarna tillsammans ;)
När vi kom hem gav vi Camren ett halsband och ett armband, eftersom vi hade fått foundation, puder, 3 läppglans, 2 ögonskuggor, läpp-penna och eyeliner ++ massa mat. Men när vi gav henne det fick vi ännu mer mat ;) haha.
På tisdag morgon åkte dom hem, det var faktist lite sorligt när alla grät. För man kommer ju nästan aldrig träffa dom nå mer :( Men när jag och Emelie kom hem till henne så ringde dom och Smsade med oss, det var tydligen någon i deras klass som hade glömt sitt pass i sverige så anna fick åka ner med det till gävle ;)
Det var en jätte rolig vecka som jag aldrig kommer att glömma ! och jag längtar tills vi ska åka till Lorca i november, sen kommer dom hit. Eller kanske, det beror om vi har pengar säger skolan. Men det hoppas jag! :D
Annars så åker vi privat, alltså utan skolan. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0